Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sabine Bolhaar - WaarBenJij.nu Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sabine Bolhaar - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port elizabeth, de stad waar ik uiteindelijk stage zal gaan lopen. Het is vreemd om na alle dorpjes waar we zijn geweest een keer in een grote stad te komen. Het is fijn om eindelijk eens onder de jeugdigere mensen te zijn en te shoppen in een groot winkelcentrum waar zwart en blank gewoon gemixed is. Ons vluchtige bezoek heeft natuurlijk een reden, we wilden graag ons studentenhuis/villa bekijken! Gelukkig was er een jongen thuis die ons via het beveiligde hek binnen liet. Het interieur is simpel maar gezellig en het huis beschikt over alle faciliteiten die we nodig hebben. Daarnaast ligt het huis in een blanke en veilige wijk dus we voelden ons al snel thuis.

Op naar Jeffrey's Bay om te springen in de gigantische golven die de zee rijk is. Helaas bestond het strand uit een blank en zwart deel en het werd door de blanken op het strand dan ook niet op prijs gesteld dat er 2 zwarte jongetjes langs "onze" kustlijn liepen. Toen we even naar de boulevard achter ons liepen opzoek naar wat te eten werden we bestolen. En ja niet zomaar bestolen, onze badhanddoeken zijn ons ontnomen toen we deze even onbemand lieten. Tsja... Zelfs die kun je niet laten liggen. Na Jeffrey's bay zijn we 2 nachten in de spookstad mosselbaai geweest. Deze plaats is een oord voor oude vandagen en vakantiegangers die willen genieten van de zon. Jan en ik hebben als tripje op een prive park olifantem gevoerd en dit was echt super leuk om te doen. Als je er zo naast staat en ze aanraakt heb je niet het idee dat ze ook heel gevaarlijk kunnen zijn. We hadden ook nog eens mazzel want er was 4 dagen geleden een olifantje geboren die we hebben kunnen bewonderen. Na de spookstad zijn we naar hermanus gereden om de walvissen te spotten. Het is daar namelijk vanaf eind aug tot eind september walvissemseizoen wat inhoud dat de walvissen daarheen komen om te paren. Nu door naar Kaapstad, onze laatste bestemming!

• 03 September 2014 - 22:02

Petra:

Hoi lieverd.
    Gaat alles goed daar in het verre Zuid Afrika?
    Bevalt je stage je een beetje of is het al afzien?
    Hoop gauw weer iets van je te horen.
    Heel veel plezier en tot horens.
    Liefs van ons xx