Kaapstad en aankomst stage - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sabine Bolhaar - WaarBenJij.nu Kaapstad en aankomst stage - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sabine Bolhaar - WaarBenJij.nu

Kaapstad en aankomst stage

Blijf op de hoogte en volg Sabine

09 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven maar zoals de afrikanen hier zeggen, komt het vandaag niet dan komt het morgen, en als het dan niet komt dan zien we wel!

Laat ik maar beginnen waar ik was geëindigd, namelijk in Kaapstad! Met Jan, Roos en Mitch verbleef ik in een prachtig appartement in de wijk sea point een rijke buurt in Kaapstad. We hadden er hier voor gekozen om apart van elkaar Kaapstad te gaan bekijken. Jan en ik hebben kasteel de goede hoop bekeken, hier was niet heel veel aan moet ik zeggen, ze gingen nog wel kanonschoten afvuren (op een mini kanon) wat best grappig was. Verder hebben we de eerste dag een beetje rustig aangedaan en lekker een biertje (belgisch) in Waterfront gedronken. De volgende dag kwam marloes en nadat Jan en ik de tafelberg hebben bekeken hebben we marloes opgepikt bij kasteel de goede hoop. De tafelberg was echt super mooi, wat een uitzicht! We hadden mazzel dat het zonnig was en de hemel strakblauw kleurde. Ondanks Jan z’n hoogtevrees durfde ie wel met mij op de foto op het randje van de tafelberg. (jippie! :D) ’s Avonds hebben we Marloes haar verjaardag gevierd en zijn we lekker uiteten geweest in een Afrikaans restaurant en hebben we gedanst in de club ernaast. De volgende dag hebben we Marloes weer naar huis gebracht (naar Diane’s huis) en hebben we daar even koffie gedaan. Daarna zijn Jan en ik naar Robben eiland geweest, na een ellendige boottocht van 1 uur kwamen we eindelijk op het eiland aan. Eerlijk gezegd vond ik het niet zo heel erg spannend, de rondleiding door de gevangenis duurde maar 10 minuten en de rondleiding over het eiland was ook vrij saai. Momenteel woont het personeel van het Robben eiland museum op het eiland en dus is de originele staat van het eiland helemaal verandert. Hierna zijn Jan en ik naar ons nieuwe hotel gegaan voor onze laatste overnachting samen. Hier kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk te weinig 1 op 1 tijd hadden doorgebracht en hebben we samen regelmatig moeten huilen. De volgende dag hebben we Rosalinde, Mitch en Marloes opgehaald en gingen we naar het vliegveld. Na een emotioneel afscheid (zelf Marloes moest huilen) gingen de mannen door de gate en ben ik samen met Marloes en Roos in de taxi gestapt die ons naar het backpackers hostel bracht. De laatste drie dagen in Kaapstad waren nogal regenachtig en we hebben dan ook voornamelijk binnen dingen gedaan zoals: het aquarium, de craftmarket en foodmarket bezocht. Ook hebben we een wijngaard bezocht en lekkere wijnen geproeft! De laatste avond zijn we uiteten geweest in mama afrika en hebben we genoten van een live band samen met Ewout en zijn vriendin.

Opweg naar Port Elizabeth waar ons avontuur echt zou beginnen! Op het vliegveld hebben we Ewout weer gezien die net zijn vriendin had uitgezwaaid. In Port Elizabeth werden we opgehaald door Jacco, Emma en Erwin! We zijn toen naar ons huis gebracht waar wij voor 10 weken zullen verblijven, het is een grote vrijstaande villa met een sobere en simpele inrichting maar prima om in te vertoeven. Helaas moeten we wel onze slaapkamers delen dus ik slaap samen met Emma, Roos en Marloes op een kamer. Nadat we onze spullen een beetje hadden geïnstalleerd kwam Jacco ons weer ophalen om uit eten te gaan bij een restaurant genaamd Angelo’s, hier hebben we heerlijk gegeten. Toen we terug kwamen van het eten werden ons een paar dingen al snel duidelijk: het warme water is zo ongeveer 40 minuten aanwezig als de CV ketel is aangeslagen dus even lang douchen is er niet bij. Daarnaast dachten we een TV en wifi te hebben maar de TV is kapot en de wifi moet eens in de zoveel tijd “opgeladen” worden net als de stroom. Hier koop je namelijk een aantal KwH bij het tankstation wat je oplaad in een kastje zodat je weer stroom hebt voor een aantal dagen. De vorige/tijdelijk huidige bewoners die maandag weggaan zijn niet erg schoon. Overal ligt troep, vuile vaat, stof en ook de badkamers zijn smerig. Wij hebben dan ook toen ze maandag het huis verlieten het even grondig onderhanden genomen